با اصول تغذیه ورزشی بیش تر آشنا شوید.

۴۸ بازديد

ورزشکاران و بدنسازان همیشه به دنبال روش هایی برای بهبود کارایی بدن و تناسب اندامشان هستند. یک تغذیه ورزشی خوب کمک شایانی به بهبود عملکرد بدن و همچنین بازیابی سریع بدن پس از تمرین ورزشی می کند.

مصرف بهینه و متناسب مواد مغذی قبل از انجام ورزش، نه تنها کمک به کارایی حداکثر بدن می کند، بلکه آسیب عضلانی در طی ورزش را هم به حداقل می رساند. بنابراین داشتن یک رژیم غذایی مناسب برای قبل و بعد از ورزش تا حد زیادی می تواند شما را به تناسب اندام دلخواهتان برساند.

شروع کردن ورزش با معده خالی و همچنین خوردن مواد غذایی بلافاصله بعد از ورزش به هیچ عنوان پیشنهاد خوبی نیست و می تواند برای شما مشکل ساز شود. اما یک تغذیه ورزشی مناسب باید چه ویژگی هایی داشته باشد و قبل و بعد از ورزش باید چه بخوریم؟

بیش تر بخوانید: ورزش برای لاغری و تناسب اندام

تغذیه ورزشی چیست؟

همان طور که می دانید داشتن یک رژیم غذایی سالم در کنار ورزش روزانه تاثیر مثبتی در سلامتی بدن افراد دارد. بسیاری از بیماری ها با افزایش سن بروز پیدا می کنند. همچنین در صورت ابتلا به بیماری هایی مثل دیابت، فشار خون بالا و … می توان با رژیم غذایی مناسب و ورزش این بیماری ها را کنترل و یا حتی درمان کرد.

منظور از رژیم غذایی سالم، رژیمی است که حاوی مقدار مناسبی از گروه های مختلف مواد غذایی باشد. یک رژیم غذایی سالم باید حاوی میزان کافی از سبزیجات، میوه ها، پروتئین، کربوهیدرات و چربی های سالم باشد.

تغذیه ورزشی در واقعی نوعی رژیم غذایی می باشد که منجر به بهبود عملکرد بدن حین ورزش و رسیدن به نتیجه دلخواه در کمترین زمان ممکن است.

مکمل های تغذیه ورزشی قبل از باشگاه

روش های لاغری بسیار متنوعی وجود دارند اما استفاده از مکمل ها در ورزش بسیار متداول هستند. چرا که این محصولات منجر به بهبود کارایی بدن، افزایش قدرت، کاهش توده بدون چربی و کاهش خستگی می شود. از جمله مهم ترین مکمل هایی که قبل از ورزش می توانید بخورید عبارتند از:

  • کراتین
  • کافئین
  • آمینو اسید شاخه دار
  • بتاآلانین

منبع: https://www.sira.fit/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.