رژيم دش چه كمكي به لاغري و كاهش وزن مي كند؟

۴۳ بازديد

داشتن يك الگوي سالم غذايي يك نكته ي بسيار مهم در پايين آوردن فشار خون است.در ضمن باعث كاهش وزن هم مي شود.

هدف رژيم غذايي دش

هدف رژيم لاغري دش پايين آوردن فشار خون و جلوگيري از بالا رفتن آن

تئوري رژيم غذايي دش

مصرف يكسري مواد مغذي مثل پتاسيم –كلسيم-پروتئين-فيبر براي پايين آوردن فشار خون ضروري است.با خوردن ميوه ها و سبزيجات و غلات كامل و پروتئين و لبنيات كم چرب اين مواد مغذي را دريافت خواهيد كرد. و يا كمك گرفتن از يك رژيم گياهخواري. در ضمن براي بالا رفتن فشار خون بايد از خوردن گوشت قرمز پرچرب و شيريني هاي چرب و پركالري اجتناب كرد و مصرف نمك را نيز كاهش داد.

چگونگي كاركرد رژيم غذايي دش

در رژيم غذايي ۲۰۰۰ كالري دش روزانه بايد ۸-۶ سهم غلات، ۵-۴ سهم ميوه ها و سبزيجات، ۳-۲ سهم لبنيات كم چرب با بدون چربي، ۶ يا كمتر سهم گوشت قرمز كم چرب، ۱ سهم معادل ۲۸ گرم مرغ و ماهي، ۵-۴ سهم آجيل و دانه هاي روغني و بنشن در هر هفته ۳-۲ سهم روغن ها و چربي ها و ۵ سهم يا كمتر را به شيريني جات اختصاص دهيد.

اين رژيم توصيه مي كند مصرف سديم را در ابتدا به كمتر از ۲۳۰۰ ميلي گرم در روز و بعد از مدتي به زير ۱۵۰۰ ميلي گرم برسانيد.در اين رژيم غذايي اصولي لازم نيست زياد به خودتان سخت بگيريد.در هر وعده ي غذايي مي توانيد يك وعده سبزيجات را بگنجانيد و مثلا به همراه وعده ي غذايي ديگر فقط ميوه بخوريد . مي توانيد مثل گياهخواران در هفته ۲ وعده يا بيشتر را به غذاهاي بدون گوشت اختصاص دهيد . در غذاهايتان سعي كنيد از طعم دهنده هاي گياهي و ادويه ها زياد استفاده كنيد تا كمبود نمك را در غذا زياد احساس نكنيد .

در ضمن انجام ورزش براي لاغري هم نبايد فراموش شود. اگر هدفتان از دنبال كردن اين رژيم كاهش وزن است بهتر است با پزشكتان مشورت كنيد تا برنامه ي غذايي تان را بر اين اساس تغيير دهد و بهترين روش لاغري را به شما ارائه دهد. از آنجايي كه تاكيد رژيم دش روي خوردن غذاهاي سالم است با دنبال كردن آن مي توانيد وزنتان را هم كاهش دهيد .فقط كافي است فعاليت بدني تان را زياد كنيد و كمتر غذا بخوريد و ميزان كالري مصرفي را كاهش دهيد.

منبع: https://www.dritm.ir/

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد