20 غذاي رژيمي و كم كالري

۵۱ بازديد

اكثر افراد بر اين باورند كه استفاده از رژيم غذايي براي لاغري بدين معناست كه نبايد غذا بخوريد و يا گرسنه بمانيد. اين طرز تفكر اشتباه است. بايد در نظر داشته باشيد كه در رژيم هاي غذايي لاغري مصرف مواد مضر را به حداقل برسانيد و در همان حال از غذاهاي كم كالري استفاده كنيد. همچنين بدانيد كه نبايد از مصرف ميوه ها و سبريجات غافل شويد.

امروزه پيدا كردن غذاهايي كه چند ويژگي زير را داشته باشند بسيار سخت است:

  • متنوع
  • كم كالري
  • داراي ارزش غذايي بالا
  • خوشمزه

در ادامه با چند مورد از آنها آشنا شويد.

خورشت قيمه بادمجان بدون گوشت

خورشت قيمه بادمجان كه در آن گوشت نداشته باشد يكي از بهترين گزينه ها براي افراد گياه خوار نيز است. نبودن گوشت قرمز و استفاده از مقدار بسيار كمي از روغن باعث مي شود كه اين خورشت يك غذاي رژيمي لاغري محسوب شود.

سوپ نخود مديترانه اي

سوپ نخود مديترانه اي به عنوان يك پيش غذاي بسيار مقوي و كم كالري شناخته مي شود. اين سوپ بيشتر در كشورهاي مديترانه اي طبخ مي شود. در رژيم كاهش وزن خودتان از اين غذا استفاده كنيد. زيرا كاهش وزن با اين سوپ بسيار آسان است.

به دليل استفاده نخود در اين سوپ، سرشار از پروتئين، فيبر و ويتامين است.

لقمه قارچ كبابي

غذاي رژيمي با قارچ يكي از بهترين گزينه ها براي يك غذاي رژيمي است. لقمه قارچ كبابي بسيار سريع آماده مي شود. بدين صورت كه در ابتدا قارچ ها را فر گريل مي كنيد و پس از آن با سبزيجات خشك و معطر و يا آووكادو آن را طعم دهي كنيد.

خوراك مرغ و قارچ

يكي ديگر از غذاهاي رژيمي كه طرفداران زيادي دارد، غذاي رژيمي با مرغ است. خوراك مرغ و قارچ به دليل داشتن مقدار زيادي پروتئين باعث مي شود كه سريع احساس سيري كنيد.

بادمجان شكم پر

بادمجان شكم پر جزو غذاهاي رژيمي با بادمجان محسوب مي شود. اين غذا در ابتدا در كشور تركيه طبخ شده و طرفداران زيادي نيز دارد. اما امروزه به عنوان يكي از غذاهاي رژيمي كم كالري شناخته مي شود.

منبع: https://www.sira.fit/

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد