رژيم كالري شماري چيست؟

۴۸ بازديد

رژيم كالري شماري يك روش براي افزايش و كاهش وزن است كه پايه آن روي شمردن كالري ها تنظيم شده است. اين بدان معنا است براي مثال اگر شما براي كاهش وزن اين روش را انتخاب كرده ايد براي يك هفته كالري روزانه خود را يادداشت مي كنيد و در آخر براي شروع رژيم غذايي افزايش وزن به ميزان كالري ها اضافه مي كنيد و براي كاهش وزن از كالري روزانه خود كم مي كنيد. در برخي موارد افراد از ورزش لاغري شكم و پهلو نيز استفاده مي كنند.

عوارض رژيم غذايي كالري شماري

برنامه كالري شمار، يكي از انوع برنامه ها و رژيم هايي بود كه براي مقابله با چاقي و رسيدن به تناسب اندام معرفي شد. تاريخچه دقيقي از معرفي اين رژيم در دست نيست اما بسياري آن را منتسب به متخصص تغذيه، نويسنده و محقق آمريكايي، Jonny Bowden مي دانند. اين متخصص تغذيه تحقيقات فراواني بر روي تغذيه و رژيم هاي غذايي انجام داده و كتاب هاي متعددي نيز در اين زمينه ها به چاپ رسانده است.Bowden و همكاران او مي گفتند مي توان انرژي و كالري غذاها و مواد مغذي را محاسبه كرد. با استفاده از اين مفهوم نيز مي توان كالري غذاهاي مختلف مصرفي روزانه را محاسبه كرده و با ميزان كالري هاي سوزانده شده روزانه مقايسه كرد.

براي كاهش وزن بايد كالري دريافتي را كاهش دهيم

پس از برآورده شدن نيازهاي انرژي فوري بدن، انرژي اضافي در بدن ذخيره مي شود. برخي از آن به عنوان گليكوژن در عضلات ذخيره مي شود، اما اكثر آن به عنوان چربي در بدن انباشته مي گردند. به همين ترتيب اگر كالري بيشتري از نياز بدن خود دريافت كنيد، بيشتر از چربي، وزن خواهيد گرفت.

از طرف ديگر، اگر كالري دريافتي از رژيم غذايي شما براي تامين نيازهاي فوري شما كافي نباشد، بدن شما را مجبور به جبران ذخيره انرژي خود مي كند. اين همان چيزي است كه بيشتر از چربي باعث كاهش وزن شما مي شود و ما معمولا آن را در بهترين روش هاي لاغري دنبال مي كنيم.

براي كاهش وزن بايد كالري دريافتي را كاهش دهيم

پس از برآورده شدن نيازهاي انرژي فوري بدن، انرژي اضافي در بدن ذخيره مي شود. برخي از آن به عنوان گليكوژن در عضلات ذخيره مي شود، اما اكثر آن به عنوان چربي در بدن انباشته مي گردند. به همين ترتيب اگر كالري بيشتري از نياز بدن خود دريافت كنيد، بيشتر از چربي، وزن خواهيد گرفت. رژيم لاغري كالري شماري مي تواند يك رژيم لاغري اصولي محسوب شود.

از طرف ديگر، اگر كالري دريافتي از رژيم غذايي شما براي تامين نيازهاي فوري شما كافي نباشد، بدن شما را مجبور به جبران ذخيره انرژي خود مي كند. اين همان چيزي است كه بيشتر از چربي باعث كاهش وزن شما مي شود و ما معمولا آن را در بهترين رژيم هاي كاهش وزن دنبال مي كنيم.

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد