با انواع مختلف رژيم لاغري سريع آشنا شويد و بهترين را انتخاب كنيد.

۴۶ بازديد

امروزه افرادي كه به دنبال لاغري و كاهش وزن هستند به سراغ بهترين روش لاغري مي روند. برخي افراد با استفاده از ورزش لاغري به وزن ايده آل خود مي رسند. برخي نيز به دنبال رژيم هاي لاغري مي روند. لاغري سريع بدون استفاده از رژيم هاي لاغري بر پايه دو اصل است:

  1. بنا بر دلايل ژنتيكي بدن شخص باعث تجمع چربي در نقاط مختلف بدن نمي شود
  2. مغز و تفكر انسان قابليت هايي باور نكردني دارند.

پزشكان و متخصصان تغذيه در قدم اول به بيماران خود يك رژيم لاغري اصولي را پيشنهاد مي كنند. اما برخي افراد به دنبال رژيم هاي لاغري سريع عستند. بنابر اين در ادامه با يك نمونه از رژيم هاي لاغري سريع آشنا مي شويد و مي توانيد بهترين آنها را انتخاب كنيد.

رژيم لاغري سريع و موثر

رژيم هاي غذايي با كنترل مواد غذايي مصرف شده، باعث لاغري سريع مي‌شوند. تا كنون هشت رژيم غذايي كارآمدي خود را ثابت كرده و باعث كاهش وزن و خصوصا تجمع چربي در نقاط مختلف بدن شده‌اند. اسامي اين هشت رژيم به ترتيب: پالئو، وگان، كم كربو، دوكان، كم چرب، اتكينز، اچ سي جي و زون بوده كه هر يك مزايا و معايب خود را دارند. اين رژيم‌ها را بررسي كنيد تا ببينيد كدام يك با شرايط شما همخواني داشته و براي شما بهتر است. يادتان باشد كه رژيم لاغري سريع تنها در صورتي مفيد است كه بتوانيد بعد از آن، وزن خود را حفظ كنيد. و هيچوقت به عنوان بهترين روش لاغري توصيه نمي شود.

رژيم اتكينز

يكي  از شاخه‌هاي رژيم كم كربو، اتكينز بوده كه به دليل موفقيت بسيار زياد، محبوبيت فراواني پيدا كرد. در رژيم Atkins، فرد مصرف كربوهيدرات را كاهش داده و به جاي آن، پروتئين و چربي بيشتري دريافت مي‌كند. بدين ترتيب، فرايند كاهش وزن و لاغري سريع، به شكل بهتري اتفاق مي‌افتد. اولين اثر رژيم لاغري اتكينز، كاهش اشتها است و بنابراين، فرآيند لاغري به صورت خودكار به جريان افتاده و به مرور زمان، كاهش وزن اتفاق مي‌افتد.

اتكينز كه هنوز هم در حال مطالعه بوده و محققان اعداد و ارقام متفاوتي از ميزان اثرگذاري آن ارائه كرده‌اند، در چهار گام كلي اتفاق مي‌افتد. در گام اول، مصرف كربوهيدرات به كمتر از 20 گرم در طول روز كاهش يافته و اين كار براي چهارده روز ادامه مي‌يابد. با رسيدن به وزن مناسب (بر مبناي شاخص توده بدني)، سه مرحله‌ي ديگر آغاز شده و ميزان كربوهيدرات افزايش مي‌يابد. اين رژيم بايد تحت نظر فرد متخصص اجرا شود.

منبع: https://www.dritm.ir/

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد